tisdag 28 december 2010

2010 Juli till December

Här kommer sista delen av år 2010 som är ett av de bästa hittills!

I Juli jobbade jag väldigt mycket, men jag hann åka till Umeå med familjen. Jag fick reda på att jag kommit in på min dröm-utbildning och blev glad och nervös. Kalle gästbloggade och vi åkte en snabbis till Småland. Vi började komma till rätta i lägenheten och trivdes.

I augusti sålde jag min fina gamla soffa, Kalle och jag åkte till Göteborg och jag började på min nya skola.

I September var det val och jag köpte en av mina absoluta favoritklänningar. Vi firade Karin och Mamma. Beate började blogga och jag saknade henne.

I Oktober firade vi Beate och Kalle och jag var glad över det fina vädret. Jag och Kalle firade 5 år och vi var väldigt glada. Vi åkte till Småland och firade genom att plocka trattkantareller.

I November klädde jag mig i koftor och stora klänningar. Jag sålde halva min garderob och köpte nytt. Jag köpte en tyllkjol som nu bor i taket. Jag antog en 30-dagarsutmaning och hade mycket i skolan. Jag vann även två tävlingar i rad, vilket var himla kul! Vårt kök renoverades och vi blev himla nöjda.

Sen kom december och julen som jag så envist väntat på. Jag älskar julen och första advent julpyntade jag för första gången i vårt solnahem. December bestod av mycket pyssel och har varit en väldigt fin månad. Nu är det snart nyår och jag hoppas på ett lika bra år 2011!

a Bientôt!




3 kommentarer:

  1. Fin sammanfattning av ett bra halvår!

    Jag önskar så att alla kunde få uppleva en sådan bra graviditet som jag har haft hittills. Hur jävlig resten av den och förlossningen än må bli, så kommer jag alltid ha med mig hur bra jag har haft det hittills!

    SvaraRadera
  2. Modigt att sälja halva sin garderob, och smart. Hmh vet inte om jag skulle vågat göra det.
    //Mette

    SvaraRadera