tisdag 2 november 2010

Hej hej Tyllet

Nu ska jag visa er ett av mina bästa köp någonsin. Jag har länge drömt om en såndär tyllkjol från Beyond Retro, men inte riktigt varit motiverad nog att köpa den för fleratusenhundra. Därför blev jag väldigt glad när jag hittade en likadan tyllkjol fast på Myrorna för 200 kronor istället.

Här är den. Eller i alla fall en del av den, den är ganska stor...

Här är hela!

Den är som ett litet moln! Älskar färgen, denna bild ger den nog bäst rättvisa färgmässigt!

Den är väldigt välsydd, två lager kjol och i varje volang finns flera små volanger. Tjusigt!

Jag kan ha den under två av mina klänningar, och så här blir det då. Jag kommer knappt igenom dörren med denna!

Tyll gör verkligen skillnad!

Jag är så glad att den var ljusblå, eftersom det passar till så mycket!

Perfekt att dansa i!

Den är så stor att den måste hänga i taket. Men där görs den nog mest rättvisa!

Vilket är ert bästa köp?

a Bientôt!


7 kommentarer:

  1. oj, vilket kap! så himla fin!

    SvaraRadera
  2. Himla fin, ett riktigt kap! Jag har också drömt länge om en sådan tyllkjol.
    Mitt bästa köp är nog en äkta, hellång brudklänning med lite släp och rosetter framtill från 50-talet som är som måttsydd för mig. Den köpte jag för 300:-

    SvaraRadera
  3. Men OOOOHLALAA! Jag blir helt galet avundsjuk nu. Haha. Hur fin som helst. Den ser riktigt mumsig ut. Mitt bästa fynd är fortfarande en sideboard i teak och svarta luckor, för 60 kr!

    SvaraRadera
  4. Fin fint fynd! Jag känner mig heller inte helt pepp på att köpa en uberdyr beyond retro tylldröm, väntar fortfarande på att finna ett på loppis.

    Mitt bästa fynd är en servis med rosa rosor med både kaffekoppar, stora mattallrikar, mindre mattallrikar, djupa fat, sockerskål, såssnipa, tefat och två olika uppläggningsfat för endast 200kr.

    SvaraRadera
  5. Ååå så fin!!! Jag tror den nästan är ännu större än min från beyond retro! verkligen bra kap :)

    SvaraRadera
  6. Vilket fynd - grattis!

    Mitt bästa fynd.. det var nog ett stort paket med sextiotalskläder från Tradera för ett par kronor.. men det var ett tag sedan nu.

    SvaraRadera
  7. Linnéa: Åh tack så mycket!

    Angeliqa: Åh tack så mycket! Det låter fint! Har du någon bild på den?

    Anna: Haha tack så mycket! Det låter fint, möbler är alltid jättekul att fynda!

    Krumelurpillret: Åh tack så mycket! Hoppas du hittar en snart!

    Det låter som ett jättefint fynd! Serviser med rosor är ju dom finaste!

    Karro: Åh tack så mycket! Ja den är nästa lite för stor... Vilken färg är din?

    Catrin: Åh tack så mycket! Jaha det låter som ett riktigt fynd! Klädpaket har jag också sett, men det är mest med halvnya kläder från typ H&M.

    SvaraRadera