torsdag 14 oktober 2010

5 år

5 år

Idag har jag och Kalle varit ihop i 5 år. Det är nästan en fjärdedel av våra liv. På den tiden har vi hunnit:

Åka till Hagsätra bara för att se vad som fanns där.

Promenera säkert 51452 mil.

Åka till Köpenhamn, Göteborg, Vadstena och Karpathos.

Köpa möbler på IKEA tillsammans. Vuxenpoäng.

Åka upp i Kaknästornet.

Gå på massa museum.

Ta studenten ihop.

Fota i studio i en skola långt bort nu.

SMS:at om allt hela tiden under två års tid.

Vara hårmodeller båda två.

Bo i varsin stad i ett år för att sedan flytta ihop i ena staden, för att sedan flytta tillbaka till den stora staden där man bott från början.

Vara ute och promenera vid Åhléns City när blixten slår ner i deras åskledare. Knallen var enorm. Jag hoppade en meter och har sedan dess varit lite rädd för blixtar och åska.

Firat massa födelsedagar.

Upptäcka TV-spel och hur kul att det är att spela dem tillsammans.

Utveckla en gemensam musiksmak och gå på massa bra konserter, som The Hives, Twisted Sister och Kiss.


Bli Kalle och Amanda.



10 kommentarer:

  1. Tusen tack!
    Och grattis till er, 5 år är ju jättelänge!

    kram

    SvaraRadera
  2. Linnéa: Åh tack så mycket!

    Fifi: Åh tack så mycket, du är så snäll! Kram

    SvaraRadera
  3. Åh vad trevligt! Grattis!

    Och vad skoj - ut och jaga tyger!

    SvaraRadera
  4. Catrin: Åh tack så mycket! Ja verkligen det ska jag göra!

    SvaraRadera
  5. Stort grattis i efterskott, kärlek är så himla fint!

    SvaraRadera
  6. När jag har varit ihop med nån i 5 år ska jag också göra en sån här fin lista. Loved it!
    Kram Fancy

    SvaraRadera
  7. Ivana: Åh tack så mycket! Det tycker jag med!

    Fancy Lane: Åh tack så mycket! Kram!

    SvaraRadera