måndag 12 juli 2010

Hej igen!

Jag tog en liten helgsemester. Nu under juli jobbar jag jättemycket så jag hinner kanske inte skriva lika mycket som förut. Här är i alla fall min minisemester i Småland hos Kalles föräldrar.

Vi kom dit på lördag eftermiddagen. Vi hälsade på korna i hagen.

De är så söta!

Växthuset har Kalle och hans pappa Bo byggt. Fint!

En stor ek som är fin att ligga under och se upp i trädkronan.

Här är utsikten från gamla stugan.

Hage.

Gamla stugan. Den är jättegammal. Den äldsta delen är från 1600-talet (tror Kalle, jag vet inte)

Korna i hagen igen.

Här är den lite nyare stugan.

Växthuset och Kalles mamma Eva.

Här är hon! Grattis på födelsedagen igen Eva!

Kalle fotade en del med den gamla kameran. Den är intressant.

Här är jag med Kalles Holga.

Kalles mamma gillar blommor. Fint!

Att ligga i hängmatta är trevligt. Speciellt i solen.

Kalle fotade.

Här är lammöron, den finaste blomman!

Fint! Kalles pappa växte upp på den här gården, så den är viktig för Kalles familj. Det är så otroligt rogivande att vara där, man är som avskärmad från resten av världen, man glömmer mobilen i väskan och upptäcker sen att man inte saknat den alls.

Här är en bild från gamla stugan. Så fint.

Nya stugan, 50-tal och annat fint!

Tårta till Eva. Det måste alltid vara jordgubbstårta.

Vi var och badade flera gånger, det var 35 grader varmt en av dagarna. Här är jag i min baddräkt.

Och är är Kalle i köket och läser tidningen.

Tack för en fin helg!


3 kommentarer:

  1. Vad skönt med en minisemester!
    Man behöver inte åka så långt bort för att få semesterkänsla!

    SvaraRadera
  2. Det ser fantastiskt mysigt ut! Jättesnygga foton.

    SvaraRadera
  3. Så underbart det ser ut, rogivande.

    SvaraRadera