söndag 15 januari 2012

Min Vintage 2

Min blogg uppstod för att jag läste så oerhört många bloggar. Kalle tyckte att jag också kunde. Det var himla kul att få uttrycka sig i bild och text och att komma på vad man ska visa upp. Jag vet inte vad jag ska kalla min blogg. Det är ingen modeblogg eftersom det inte handlar om trender. Det är ingen livsstilsblogg heller. Jag tror att det närmsta är en vintageblogg, men ingen renodlad sådan. Jag gillar att blanda gammalt och nytt, även om ca 80 % av det jag klär mig i är vintage.

Utöver vintage skriver jag ju även om andra saker; matlagning, pyssel, inredning, loppisfynd. Kanske kan även dessa ämnen gå under vintage eftersom de oftast är miljövänliga här hemma, matlagningen försöker vi göra storkok, matlådor o.s.v. Pysslet försöker jag även hålla miljövänligt, sy eget, inte slänga onödigt mycket material. Inredningen och loppisfynden är även de miljövänliga, jag försöker göra lite med mycket och inte byta ut bara för att jag vill det, utan för att det finns ett behov.

Jag har fått mycket från att ha en blogg, det är ett bra sätt att hitta likatänkande och det har gjort mig mer medveten om vad jag gillar och hur jag ska uttrycka mig. Det har verkligen varit bra för mig!

a Bientôt!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att din blogg är fantastisk! Varför behöva sätta den under en kategori?

    SvaraRadera
  2. Oj så fin bild. =) Du har en jättefin blogg.

    SvaraRadera