torsdag 27 januari 2011

Tallrik tallrik på väggen där...

Jag samlar på väggtallrikar. Det verkar inte vara många andra som gör det för man kan verkligen fynda. Den vita och svarta till vänster var den första jag köpte. En man som cyklar på en lina och jonglerar, det är ju fint. Och den blå längst ner till höger. Det är samma man som designat solstickan, om ni känner igen?

Här hänger de på väggen! Jag har några till i mina skåp, så ibland tar jag fram dem och byter plats lite.

I Nässjö hade jag ju också en tallriksvägg. Fast jag gillar den här bättre.

a Bientôt!


6 kommentarer:

  1. OH, som jag längtat! :) Den längst ner till vänster på översta bilden är verkligen fantastisk, vad kan du berätta om den?

    SvaraRadera
  2. Det ser så hemtrevligt ut med väggtallrikar!

    SvaraRadera
  3. Anna: Oh va kul! Det är också en riktig favorit, den är nämligen i ett set, den hör till de två andra blå tallrikarna (den till höger i mitten och den högst upp till vänster) som också är blå och lite fyrkantiga. Det är en av tre jubileums-tallrikar från Rörstrand, och den du gillade är sjuttonhundratals-tallriken, eftersom Rörstrand grundades på sjuttonhundratalet. De andra två är artonhundratalet och nittonhundratalet, men som du gillar jag mest sjuttonhundratalaren. De är gjorda på 70-talet och ritade av Niels Christian Hald, som annars illustrerat mycket. Det var det jag kunde om den!

    Fifi: Det tycker jag med!

    SvaraRadera
  4. Har fått för mig att jag inte är riktigt förtjust i väggtallrikar, med hos dig ser det ju mycket trivsamt ut :-)

    SvaraRadera
  5. åh, jag blir så inspirerad till att starta en egen samling när jag ser detta! du har så många fina tallrikar!

    SvaraRadera
  6. riktigt tjusigt måste jag säga! älskar den med telefonen!

    SvaraRadera