söndag 14 november 2010

En Söndag med Anna och Elin

Listan fortsätter med dag 6, min dag.

På söndagen mötte jag upp Anna och Elin på Sergels torg. De är de kompisar jag känt längst, vi räknade ut att vi hade 15-års"jubileum". Jag räknar dom till några av mina absolut bästa kompisar.

Vi skulle gå på museum. Vi hade valt Nordiska eftersom det är ett trevligt museum med jättemycket att se! Bland annat en mode-utställning (som var så bra att jag inte fotade något) en plastutställning och massa annat fint.

Jag och Anna.

Jag älskar Nordiska, det är så vackert.

Anna och Elin vid stora hallen. Denna helg var det dessutom Grand Antiques, där antikhandlare ställde ut. Så himla mycket fina saker, bland annat mycket smycken, efteråt var ögonen andeles glittriga på alla tre!

Kristallkrona.

När vi var nöjda promenerade vi till Gamla Stan till Annas favoritfik. Där satt vi länge och pratade om minnen och högskolor.

Sedan sa vi adjö och jag åkte hem till Solna.

När jag kom hem var jag trött i fötterna. Mina stumpbyxor var ännu tröttare.

Jag öppnade min vinst jag fått på posten, tack Catrin!

Vi åt middag, ris med lax och brysselkål.

Vi plockade ur alla skåpen eftersom målaren kommer imorgon och börjar jobba med vårt kök! Spännande!

Sedan planterade jag om några blommor som behövde nya krukor.

Resten av kvällen ska vi se på TV, äta paj och läsa.

Vad gör ni idag?


a Bientôt!


1 kommentar: