torsdag 21 oktober 2010

Köket

Ni som läst länge har ju sett vårt kök lite. Här är ett inlägg jag gjorde när vi flyttat och det finns nog mer under kategorin inredning.

Som ni ser är det ett 50-tals-kök, ett mycket fint sådant dessutom! Stora överskåp, massvis med plats för glas och annat fint. Idag var en målare och kollade på det och allt ska göras om! Just nu är det gula väggar och vita stommar och vita luckor. Vi har valt att ha vita väggar för det blir finast till mina väggtallrikar, som såklart också ska sättas upp. Stommarna blir också vita och luckorna blir en fin ljusblå, lik Alcros syre. Kaklet blir 15*15 vitt med svart fog och golvet blir rutigt linoleum. Bänkskivan ska också bytas ut till mammas och pappas gamla i ek. Vi vill såklart ha kvar så mycket som möjligt av det 50-tal som redan finns, så vi kommer också måla överskåpen och skafferiet invändigt och lägga in rutigt hyllpapper och kanske kantband också!

Allt detta kommer göras i mitten på november och jag kan knappt vänta så länge! Det ska bli så himla fint!


7 kommentarer:

  1. åh, fy farao vad kul! spännande!! blir nog superfint!

    SvaraRadera
  2. Fint! Gillar mattan också!

    SvaraRadera
  3. Oh, jag tänkte direkt när jag såg bilden att jag saknar dina tallrikar. Men nu har jag "efter"-bilderna att se fram emot istället.

    SvaraRadera
  4. Emmie: Åh tack så mycket, det hoppas jag med!

    Gila: Åh tack så mycket!

    Anna: Haha va kul!

    Karl: Ja det hoppas jag med!

    SvaraRadera
  5. Åh vad spännande! Det kommer bli otroligt snyggt låter det som! Ser verkligen fram emot bilder från resultatet senare!

    SvaraRadera
  6. Hoho! Du har en liten utmaning att hämta hos mig.

    Kram!

    SvaraRadera