måndag 15 november 2010

Min bäste vän


Listan fortsätter. Dag 7 med min bästa vän.

Jag har en handfull vänner som jag känner väldigt bra. Till dessa räknas flera olika människor och jag älskar dem alla.
Men den som skiljer sig mest från alla dessa är nog min yngre syster Beate, kanske för att jag känt henne längst, eller för att hon är mest lik mig (och samtidigt olik) av alla människor jag träffat.

Beate är som en annan version av mig. Hon är duktig på att fota, rita, skriva och har jättemånga vänner.

Hon förstår mig som få och kan jättemycket om Tim Burton.

Den dagen jag gifter mig ska hon vara brudtärna. Jag vet att hon inte vill, men hon skulle få ha en 50-talsklänning med vid kjol och snäv midja och tyll och grejer. Men hon skulle ta på sig den för min skull.

Dagen hon flyttar till en lägenhet kommer hon inreda med en massa gamla böcker, en jordglob från förra seklet och massa svartvita foton som hon och andra bra fotografer tagit.

Hon ser saker på andra sätt än mig, så vi kompletterar varandra väldigt bra. Hon har också en livlig fantasi, som jag vet att hon är väldigt stolt över.

Det är några saker jag har att säga om min bästa vän. Min syster. Hoppas du flyttar till Stockholm snart så att du kan komma hit på middag och gå på bio med mig.

Puss



1 kommentar:

  1. Vad roligt att läsa lite om din syster och jag tror hon skulle passa förträffligt i sin brudtärneklänning.

    SvaraRadera