lördag 23 oktober 2010

Smycken

Jag älskar smycken. Om jag använde ett nytt smycke varje dag skulle jag ha olika smycken varje dag i ungefär 2 år. Så jag borde nog använda mer smycken! Ni kan klicka på bilderna för att se dom större!

Här är några av mina halsband och hängen. Jag gillar miniatyrer och den finaste är nog eiffeltornet min mamma hade som ung. Eller kanske glassen från New York. Eller telefonen? Mycket hjärtan ser jag nu...

Här är de örhängen jag använder mycket just nu. De turkosa blommorna med den matchande ringen är Pilgrim. Örhängena med rosetter och hjärtan är nog topp 3. Körsbären är roliga för de ser ut som riktiga körsbär. De är från New York, som de röda plastblommorna.

Vilka är era favoritsmycken?

a Bientôt!

7 kommentarer:

  1. Vilka underbara smycken! Jag har svårt att välja en favorit, de är bedårande allihop men eftersom jag älskar miniatyrer tror jag att den lilla minatyr telefonen på översta bilden får bli favoriten för mig.
    Själv är jag väldigt dålig på att använda smycken, det enda jag använder är en silvermedaljong som jag har ett foto på min sambo intuti. Jag har dessutom låtit gjort en inskription på franska bredvid hans foto.

    SvaraRadera
  2. Angeliqa: Åh tack så mycket! Jag gillar också telefonen massa!
    Jaha va fint! Jag brukar också ha jättesvårt att välja!

    SvaraRadera
  3. Jag fastnade för hjärtat med blommorna inuti- vilket konstverk, en sådan skulle jag bli glad av att ha! Jag har mina smycken i två utdragbara lådor på grön sammet i vårt linneskåp. Jag kan dra ut lådorna bara för att titta på skatterna men sen är jag i vilket fall dålig på att variera mig..! Mitt favorithalsband är från Täby galopp- en liten knypplad fågel från Belgien bakom glas och ram. Mitt för en tia!

    SvaraRadera
  4. Pella: Jag gillar också det hänget, använder det mycket! Det är från Köpenhamn, en liten affär som sålde massa fint! Det är handgjort tror jag!

    Åh det låter fint!

    SvaraRadera
  5. Körsbären var ju verkligen superfina. Och ser väldigt levande(?) ut.
    Jag måste nog också ta hål i öronen. Lite som kompensation för att jag plockat bort min läpp piercing kanske?
    Malin

    SvaraRadera
  6. Malin: Åh tack så mycket! Ja, de ser ju ut som riktiga körsbär! Även när man kollar ganska nära!

    SvaraRadera
  7. Jaa de där körsbären var verkligen alldeles bedårande. Fin fina smycken!

    SvaraRadera