fredag 24 september 2010

Resten av Fredagen

I skolan har vi mycket att göra. Vi fotar hela eftermiddagen och får kanske till en del bra bilder. När vi är klara säger vi hejdå ses på tisdag och så åker jag hem med tåget till Stockholm. Jag somnar lite på tåget men det gör ingenting, veckan har ju varit lång. Jag kommer fram till centralen och tar pendeltåget hem till Solna. Det går snabbt och jag går den lilla biten hem. Det är inte så långt men det är skönt att gå. När jag kommer innanför dörren tar jag av mig jackan och går igenom lägenheten, känner på underlaget med fötterna, först parkett sedan matta sedan plastmatta. Jag sätter på datorn och kollar lite på Internet. När Kalle kommer hem lagar vi middag. Det blir risotto med kantareller. Vi diskuterar dagen, Kalle har haft mycket att göra, det har jag med. Efter middagen ser vi på TV och planerar morgondagen. Vi ska kanske gå på bio. Vi somnar sent men det gör ingenting för även om jag jobbar imorgon så börjar jag vid tio.

Det är resten av min fredag, vad gör ni idag?


4 kommentarer:

  1. misslyckas lite med bakningen, äter kräftor och myser i nystädad lägenhet framför en film som heter cold souls.
    ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  2. Så gott det låter med risotto och kantareller!
    ha en bra helg!

    SvaraRadera
  3. Kantareller är ju fantastiskt gott! Det åt jag också igår hemma hos svärföräldrarna.

    SvaraRadera
  4. Emmie: Jaha va tråkigt! Men gott med kräftor! Detsamma!

    Glamour: Jag älskar risotto, synd att det inte blev något bara...

    Angeliqa: Ja verkligen! VA trevligt!

    SvaraRadera