torsdag 30 september 2010

Cherries

Här är klänningen jag köpte på vintagemässan i helgen. Det var en rolig mässa men vissa utställare hade gamla H&M-plagg och vissa plagg var i dåligt skick men väldigt dyra. Det var lite synd. Men det är kul att det är många intresserade som samlas och inspireras.

Den är så fin i modellen, smal midja, korta ärmar och vid kjol. Tyger är samma som den här klänningen fast en annan färgställning. Den verkar vara oanvänd. Jag tror att den är 50-tal.

På lappen står det ett märke jag inte hört och sen "sydd av vargen". Vad nu det betyder...

a Bientôt!


3 kommentarer:

  1. syskontyger!

    och påskliljeljusstaken du har i handen på gröna bilden: såna har även jag!
    syskonpåskliljeljusstakar!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin klänning, både modellen och tyget är ju underbara!

    Hihi, ja, de är mina små godiskatter :)

    SvaraRadera
  3. Joanna: Haha oj så mycket saker vi har likadant av, vi måste vara stilsyskon du och jag!

    Fifi: Åh tack så mycket!

    SvaraRadera