onsdag 25 augusti 2010

King Kong

Igår satte vi upp Kalles affisch med King Kong. Jag köpte den till honom i Empire State Building när jag var i New York i februari. Den fick sitta ovanför TV:n.

Vi fick låna en vit ram från Kalles föräldrars källare. Där passade sälen bra. Skansentavlan passade i en större ram.

Sedan satte vi upp Kalles tavla som en släkting ritat i blyerts. Ugglorna fick göra sällskap.

Den gröna klockan köpte jag på Erikshjälpen igår. Det är en IKEA PS väckarklocka som inte längre tillverkas. Den fick Kalle ha på sitt sängbord. Jag har en vit jag köpte i Umeå nu i sommar.

Sen köpte jag också 4 små spetsdukar till ett projekt som jag visar när jag samlat tillräckligt många.

A Bientôt!


10 kommentarer:

  1. Jag har en teori vad du ska göra av spetsdukarna. Jag kan möjligtvis lura på samma sak nämligen. Hah. King kong-affischen är skitfin! :)

    SvaraRadera
  2. Jaha va kul! ska bli spännande att se om vi ska göra samma sak! Tack så mycket, jag gillar den också!

    SvaraRadera
  3. Hej Amanda,
    jag skriver till dig för en väns räkning. Jag ligger hemma sjuk och råkade surfa in på din blogg för allra första gången. Jag bläddrade bland dina fina bilder och plötsligt stannade jag. Min vän Fröken Peppar som jag hittade på en loppis för säkert ett år sedan har länge saknat sin man herr Salt. De måste ha skilts åt någon gång för vem vet hur länge sedan och fröken Peppar är numera en gammal inbiten panelhöna. Men när jag tittade riktigt noga bland krukväxterna i ditt fönster så vem fick jag se?!! Herr Salt i egen hög person! Det är väl alldeles märkvärdigt- här bor en panelhöna hos mig och en ungkarl hos dig! Jag undrar nu, finns det någon chans att de unga tu kan återförenas? Fröken Peppar skulle bli överlycklig av att få sällskap igen. Det vore den ultimata kärlekshistorien tycker jag! Hör av dig när du har pratat med Herr Salt! Vänligen, Sarah

    SvaraRadera
  4. Pella: Men vilket roligt sammanträffande! Det är så att min herr Salt är änkling... Hans fru gick bort när jag var liten... Mamma och pappa hade båda och har haft en ensam herr Salt länge tills jag hittade båda två på Tradera här för några månader sedan. Så de köpte ett nytt par och jag fick den gamla herr Salt. Så jag är också på jakt fast efter fröken Peppar. Jag är väldigt fäst vid herr Salt, men vi skulle kunna göra så att vi letar på Tradera efter ett till par och köper det tillsammans, du får en herr Salt och jag får en fröken Peppar. Jag har sett dem från och till så snart borde ju något poppa upp. Vi kan ju kolla runt lite och om det tar för lång tid ska jag tänka på saken! Vänliga hälsningar: Amanda och herr Salt.

    Angeliqa: Åh tack så mycket!

    SvaraRadera
  5. Ja men då förstår jag såklart. Det är en jättebra idé att hålla utkik tillsammans- då kan vi ju dela på kostnaden också! Jag springer en hel del på loppisar så ännu har jag inte givit upp hoppet! Fortsättning följer på våra kärlekshistorier alltså! :)

    SvaraRadera
  6. Pella: Ja det vore jättekul om vi hittade dom! Om du ska leta på tradera så sök på Figgjo! Vi hörs!

    SvaraRadera
  7. Uggletavlan har mina föräldrar ett ex av. Nostalgi!!

    SvaraRadera
  8. Åh jag har en aning om vad du kanske ska hitta på, du ska göra en stor filt om inte så rekommenderar jag det, det blir faktiskt superfint och inte alls svårt att knåpa ihop, gjorde en till en vän i julklapp

    SvaraRadera
  9. Gila: Jaha va kul! Mormor hade massa såna här som jag fått ta över. Fast just den med ugglorna är nyköpt på loppis!

    Lonesome Mama: Åh så bra gissning, men jag ska göra en duk! behöver kanske några till så den blir stor! Har du någon bild på din? Funderar på att göra en filt sen av dukar i olika färger!

    SvaraRadera