tisdag 24 augusti 2010

KakelUggla

När Kalle väljer kläder åt mig ser jag ut såhär. När jag väljer kläder åt Kalle ser han ut såhär.

I Råsunda finns världens finaste park, Solparken. Jag tycker den är så fin! Lite bortglömd och inklämd nästan!

Detta hus har utsikt över parken. Där ska jag bo när bli stor, ett slott liksom!

Här är en bättre bild på klänningen, 60-tal från Tradera.

Vi tog bussen sen pendeltåget till Spånga.

Där finns Erikshjälpen som hade öppet idag. På Erikshjälpen i Spånga köpte jag nästan alla mina möbler; fåtöljerna, ena nattduksbordet, matbordet, TV-bänken, lite porslin samt en fin byrå. Resten av möblemanget är fått, IKEA samt Röda Korset i Nässjö. Så var det med det.

Nu förtiden är det inte riktigt lika bra där, men man kan fortfarande hitta fina saker. Eller så är det för att jag har alla möbler jag behöver så jag inte kollar lika noga.

Som ni kanske märker på bilderna åkte vi mycket tåg och buss idag.

från Spånga till...

...Barkarby Outlet. Där fanns ingenting kul alls bara massa rea.

Så vi åkte hem till Kalles föräldrar på middag, men då fotades inget för Kalle var trött efter en hel dag med tåg och buss.

A Bientôt!


4 kommentarer:

  1. men oh!
    erikshjälpen i spånga, den är bara något kvarter från en av mina bästa vänner så jag har just därför aldrig varit där.
    för när jag åker ut ända till spånga är det ju för att gå till min vän och då går jag fort fort för att få träffa henne.

    men i barkarby outlet fnns noa noa.
    där har jag bara varit en gång men jag drömmer nästan alltid om att åka dit!

    SvaraRadera
  2. Joanna: Jaha ok, älskar Spånga, farmor och farfar bodde här när jag var liten! Men erikshjälpen har öppet så pass sällan att det är svårt att pricka in, men tisdag, torsdag och lördag har de öppet iaf! Hoppas du hinner åka till NoaNoa någon dag och kanske hitta din krage! Fast den finns nog där nästa år...

    SvaraRadera
  3. Klänningen och du är galet fina!! :D

    SvaraRadera