onsdag 31 juli 2013

Hos Mormor

När jag var liten bodde mormor och morfar i ett radhus från 70-talet. Vi åkte dit flera gånger per år då. Nu blir det inte lika ofta tyvärr. Sedan några år tillbaka bor mormor i en lägenhet i Umeå där hon trivs bra. Nära skogen och nära till stranden. Här är några bilder jag tog från min snabbvisit i helgen! 

 Mormors matplats. Hon gillar också grönt!

 Här är en typisk bild på mig när jag var liten, tagen i farmor och farfars trädgård. Vitt hår och röda kläder.

 Här är en fin tavla mormor broderat 1973. Den hänger i köket och har hängt med länge. Har alltid tyckt att den är himla fin.

 När vi var på loppis fyndade även mormor, en liten soffa och bord för 150:-. Tyvärr var de svåra att få med bild med objektivet jag hade med mig, men hela eftermiddagen satt vi i solen på balkongen och invigde de nya möblerna.

 Mamma är ju också bra på att fynda, denna Dior-väska blev hennes för en hundring. Himla fin!

Här är ett set med salt och peppar jag köpte till mormor i Köpenhamn för flera år sedan. Eftersom hon har en vit pudel passade de bra tyckte jag. Synd bara att jag inte köpte ett par till mig själv också... de är himla söta!



a Bientôt!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar