fredag 4 januari 2013

Vaffel

 I julklapp fick jag många olika fina saker. Bland annat denna bok, som jag och Kalle fick från hans släktingar i Norge. Boken handlar om våfflor, och jag kikade lite i den till lunchen idag.

Till boken fick vi också ett grytunderlägg i form av en våffla. Fin! 

 Kalles favorit är att ha sylt på.

Så han tog sin våffla med sylt och gräddfil. Att äta våfflorna med gräddfil och sylt är något min farmor tagit med till familjen. Det blir inte lika fluffigt som med vispad grädde, men mycket mer syrligt tillsammans med sylten. Rekommenderas! 

Jag valde istället att ha kaviar och gräddfil på min., undrar om gåslever är gott på våfflor?

Så här såg min våffla ut istället, med gräddfil, kaviar och rödlök. Trevlig lunch!


a Bientôt!




5 kommentarer:

  1. Jag gjorde också våfflor till frikort idag. Det är ju så gott och enkelt. Jag brukar ha gräddfil och finhackad rödlök eller purjolök på mina.

    //Linda

    http://soiliveinberlin.wordpress.com

    SvaraRadera
  2. Underskattat med våfflor! Ska testa det med gräddfil nästa gång :-)

    SvaraRadera
  3. Åh, en hel bok med bara våfflor! Underbart.

    SvaraRadera
  4. Kul att du tyckte om den. Jag köpte nytt dubbeljärn till jul, så nu ska det våfflas. /Katarina

    SvaraRadera