måndag 7 januari 2013

Att ge ett löfte

Tråkiga nyårslöften brukar inte vara min grej. Det känns som om det är som gjort för att misslyckas. Men istället kan man kanske ge ett löfte om att försöka bli bättre på vissa saker, för sin egen skull. Genom att lägga upp det som något positivt kanske man lyckas bättre, istället för att man ska börja med något eller sluta med något så kanske man helt enkelt ska unna sig något. Här är några av de löften jag gett mig själv detta år!


♦ Att laga mer och roligare mat, det är ju så roligt! Ett sätt att lova detta är att göra matplaneringar för en vecka och sedan handla det. Då slipper man stå och stirra in i kylskåpet och inte veta vad man ska hitta på.

♦ Jag ska unna mig lite mer träning i veckorna. Både promenader, body balance och styrketräning.

♦ Läsa fler böcker istället för att se på TV.

♦ Sätta mig ner och skissa mer, bara för att det är kul! Det är viktigt att prioritera det man tycker är kul!

♦ Curla mig själv genom att planera mina veckor och påbörja projekt i bra tid innan.




Det var mina löften till mig själv om detta år! Hoppas jag lyckas! Har ni några löften för detta år?



a Bientôt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar