måndag 3 september 2012

Hemma

Jag har ju inte hunnit visa allt nytt här hemma i vår lägenhet, vi gör en rundtur! 

 Arbetsrummet håller just nu på att bli lite mer som jag vill ha det. Idag satte jag upp alla national geographics, jag har några eftersom pappa samlar.

 Jag loppisfyndade en broderiring i storlek större som jag satte upp som en panå. Jag ska fylla hela väggen med olika broderiringar i olika storlekar, men jag vill helst fynda dom på loppis så det kommer ta lite tid. Sedan kan man bara byta tyg när man tröttnar. Det gula rostyget är förkläde som jag aldrig använde och det gröna rosiga är efter en klänning jag gjorde om till en blus.

 Jag har även loppisfyndat ett 60-talstyg för 35:- som fick åka upp istället för tavlorna som satt där, gult är så energigivande, så jag gillar att ha det i arbetsrummet. Jag inbillar mig att jag blir mer effektiv.

 I lilla hallen har jag satt upp en loppisfyndad lampa som jag lagt undan och glömt bort. Den fick åka fram nu. Det är nästan lite julafton över den. Den blå/röda boleron är nyfyndad på lata pigan i Vela.

 Jag hittade en lampa hos mamma som jag fick låna. Den fick bosätta sig på Kalles byrå tillsammans med några damer och lite annat fint.

 Det här hörnet har varit lite mörkt så vi fick låna en lampa av mamma och pappa. Passar perfekt till att sitta och läsa där nu!

 Duken är ny, och kupan hittade jag i ett skåp, en inflyttningspresent av en vän. Brickan är ett gammalt loppisfynd. Stenarna som ligger i har Kalle tagit med sig hem från en fjällvandring.

 På balkongen har jag höststädat, det är lite kallt att sitta därute nu, så jag har tagit bort mattan och sopat lite. Alla blommor fick samlas på ett bord. Snart är det nog dags för ljung.

 I köket är det mesta sig likt. Jag har tagit fram min gula duk och köpt en aster i bästa färgen rosa.

 En av perlargonerna har fått flytta lite till Svenskt tenn-brickan.

 I helgen har jag virkat dessa i ett garn som är gjort av överblivet t-shirttyg. Just detta är blommigt i rött, brunt och blått. Garnet köpte jag på Ljungqvists Garn i Vällingby.

I hallen har en av mina mässingslampor fått flytta in. Skärmen är IKEA. 

Och till sist har vi också fyndat en fanerväv på auktion i somras. Den är i teak och jag älskar hur den skiftar i färg. Den ser helt oanvänd ut. Den får agera huvudgavel så länge!

Sedan har vi massa annat spännande pyssel på gång som jag visar så fort det är klart!


a Bientôt!






2 kommentarer:

  1. Vilken fantastiskt bra ide med att sätta in tyg i broderiramar!! Jag tror jag "lånar" idéen!

    SvaraRadera
  2. Gila: Tack, det blir så fint med runda former på väggen! På etsy kan man hitta massa olika storlekar!

    SvaraRadera