söndag 4 december 2011

Julfynd

Här är de saker jag fick med från loppisen igår. Ganska så julbetonat, men det är ju det roligaste jag vet...

 Ett julhjärta att ha i fönstret. Enligt säljaren skulle man ha en röd lampa i så att det såg ut som en pepparkaka. Med en guldig lampa blir det nästan samma resultat! 40 :- kostade den.

 En godisgris. Så himla söt! Nu ska den bara få ett namn. 10 :- fick jag ge för den.

Julkulor i olika färger och former! Älskar dessa spröda fina julkulor. De går sällan att hitta på myrorna och så, så det var ett välkommet fynd! Hittade även ett fint flaggspel och kulor som ser ut som kottar! Hade velat ha ett flaggspel med alla länders flaggor, men detta får duga tills jag hittar det! Nu är jag himla pepp på en fin julgran, ska pyssla massa fint att ha i den!

a Bientôt!

5 kommentarer:

  1. Åh vad fina fynd! Allra bäst var godisgrisen- fantastisk! Ja nu är det snart jul, vi har julstökat hela helgen och vad skönt det känns sen, när det luktar lussekatter i hela lyan och öjusen brinner i röda stakar. Nu fattas bara snön! God jul i förskott till dig! :)

    SvaraRadera
  2. wow!
    jag spanar alltid efter julgranskulor, och det är verkligen sant att man knappt kan hitta dem längre.
    särskilt såna inåtgående kulor är svåra.
    och de är min favorit!
    känner mig en smula avis, det är tur att de fyndats av bra personer med vett att uppskatta.

    SvaraRadera