måndag 5 december 2011

Adventspyssel hos mig

Igår kom mina fina barndomsvänner Anna och Elin förbi på adventspyssel. Vi drack glögg, bakade pepparkakor och gick sedan på adventskonsert i Råsunda kyrka. Himla trevlig dag! 

 Elin och Anna dricker glögg i ett stökigt kök.

 Jag och Anna börjar med degen som ska knådas. Jag hade inga formar, men det gick bra ändå!

 Koncentration...

 Elin i förkläde med vitsippor och tigertröja.

 Här är resultatet!

 En snögubbe och God Jul. Himla trevligt pyssel, tack för en trevlig eftermiddag!

 Jag hann dessutom pynta med mitt och Kalles pyssel, bokmärken med kristyr.

Vi ska göra en till sats som kommer bli bättre, kristyren blev lite för lös denna gång...

a Bientôt!

4 kommentarer:

  1. mysigt, gott och vad fina ni är!:)

    SvaraRadera
  2. Instämmer med ovanstående:)
    Behöver förresten din mailadress för att kunna skicka inbjudan till vintagebloggträffen! :)
    Min är elsa-olsson@hotmail.com

    SvaraRadera
  3. Lisa: Åh tack så mycket, det var himla trevligt!

    Elsa: Ja jusdet, det är amanda.j.berntsen@gmail.com, ska bli så himla kul! Vilka fler ska med?

    SvaraRadera
  4. What a beautiful dress you wore! You make me want to decorate Christmas cookies too! x

    SvaraRadera