fredag 14 januari 2011

Mönster

Jag älskar tyg. Älskar material och hur de känns. Här är några fina mönster jag hittade i garderoben. Alla är klänningar, mer eller mindre använda men alla vintage.

Söta små äpplen i grönt och rosa. Den här klänningen används inte så ofta, men jag kommer ihåg att jag köpte den för äpplena. Jag gillar ju frukt!

Körsbär i grönt. När jag köpte klänningen gillade jag mest tyget, men nu är det en av mina favoriter. Och som sagt, jag gillar frukt!

Penséer i grönt, lila och blått. Älskar det här mönstret, lätt men färgstarkt!

Jojosar på blått. Jag älskar den här blå färgen!

Blommigt! Jag undrar varför man inte gör såna här tyger längre, hysteriska, rosa, blommiga. Det är synd!

a Bientôt!


4 kommentarer:

  1. Den översta så söt, ja jag undrar också varför de inte gör den söta rosa , den är ju underbar.

    SvaraRadera
  2. Vilka fina tyger, särskilt det med äpplen!

    Det där rosa, hysteriska, jag tror att mamma sydde kjolar till mig och min syster i ett sånt tyg när vi var små! också hade vi rosa pikéer till :)

    SvaraRadera
  3. tyget med penseér påminner lite om mon amie-mönstret tycker jag. himla fint.

    SvaraRadera
  4. vilka vackra tyger!

    SvaraRadera