måndag 27 september 2010

Rosett

Här är mina fynd jag pratat om! Jag köpte det på en loppis i Eskilstuna där jag pluggar. Vi kikar.


Här är en tallrik från serien Rosett, som är designad av Stig Lindeberg, en av mina favoriter. Den tillverkades mellan 1951-1957. Så himla fin tycker jag, och för 10 kronor ett riktigt fynd! Den ska få göra sällskap med de andra väggtallrikar som också väntar på att sättas upp. (Vi måste bara måla i köket först)


En ljusstake som jag tänkt ha som adventsljusstake. Älskar de gröna glasdekorationerna!


Sedan hittade jag ett snäckskal som jag också köpte för att ha tvålen i. På bilden är även kakeldekoren jag köpte på jobbet. Den sitter i den lilla gästtoan.

Nu är jag himla nöjd och funderar på att åka dit snart igen!

A Bientôt!


5 kommentarer:

  1. Jag älskar tallriken! Älskar det mesta av Stig. Måste berätta att herr Salt dök upp i egen hög person på en mässa här om dagen så han har flyttat hem till oss nu och bildat bo. Hoppas du hittar din fröken så småningom du med!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket, det ska bli spännande att kika på lokalen. Vi får se vad som händer.

    Åh jag förstår att du vill åka tillbaka snart. Fina fynd!

    SvaraRadera
  3. Pella: Ja jag med! Stig kunde han! Har en bok om honom som jag älskar att bläddra i! Jaha va kul att du hittade honom till slut, jag har hållit koll på tradera men det har inte dykt upp någon! Det hoppas jag med!

    Catrin: Ja verkligen!

    Åh tack så mycket!

    SvaraRadera
  4. Hej! Finns sånna kakeldekorer att få tag på nånstans? Jättefint ju!

    SvaraRadera
  5. h: Hej! Åh tack så mycket! De här som jag har var de sista, eftersom jag hittade dom på lagret på jobbet, de är troligen ganska gamla... Men det finns andra fina kakeldekorer att köpa, exempelvis på butiken RetroEtc, som finns på folkungagatan. Annars finns det fina på Designtorget, hoppas det var till någon hjälp!

    SvaraRadera