söndag 5 september 2010

My Parents Were Awesome

They really were. Jag brukar ibland kolla lite på denna blogg. Det är kul att se bilder från när andra föräldrar var unga; kläderna, frisyrerna, leendena. Här är några bilder på mina föräldrar när de var unga.

Här är en bild från deras lysning. Mamma är fin i blått och Pappa fin i beige.

Här är bild precis innan de ska till kyrkan och gifta sig. Året är 1987 hemma hos farmor och farfar och de var lyckliga.

Här är bild från festen efteråt. Det ser nästa ut som om bilden är från 60-talet. Mamma och Pappa är unga och lyckliga och vet ingenting om framtiden. Ungefär 2 år senare kom jag och ytterligare 1½ år Beate.

Jag älskar att se på bilder från förr. Mamma och Pappa har varit så duktiga på att ta fina bilder och sätta in i album, även innan vi föddes, så det finns som ett litet bibliotek med bilder. Det är så trevligt att kunna gå tillbaka och se hur de såg ut innan de köpte den där villan och hur de klädde sig. Därför ska jag nu också försöka ta ännu mer bilder och sedan göra något av det, det är så synd att man har alla bilder i datorn nu för tiden, att ha dom på papper gör dom verkliga på något sätt.

Nedersta bilden har fotografen Christina Rosea Smidth tagit.

Vad tycker ni?


7 kommentarer:

  1. Trillade in via en annan blogg och fastnade genast. Din mamma är så fantastiskt vacker och liknar Grace Kelly tycker jag. Härligt sinnliga bilder och en skön blogg!

    Välkommen att delta i min septembertävling om Du har lust!

    Agneta

    SvaraRadera
  2. Agneta: Åh så kul! hoppas du ska trivas här! Jag gillar dessa bilder så mycket, och mamma blev glad att bli liknad vid Grace Kelly!

    SvaraRadera
  3. Vackra föräldrar! Hoppas de fått fortsätta vara lyckliga!

    SvaraRadera
  4. Vilka fantastiska bilder! Jag älskar också att de på bilder från förr. Mormor & morfar har tusentals bilder som jag aldrig tröttnar att kolla på. Undra om vår barn & barnbarn kommer att känna samma sak?

    SvaraRadera
  5. Åh, vad fina de var!
    Jag älskar att titta i mormors album med alla bilder på mamma och hennes syskon på 60- och 70-talen.

    Det var ganska skönt och mycket välbehövligt med yogan igår!

    SvaraRadera
  6. Catrin: Min mormor har också massa fina bilder! Jag hoppas verkligen det! Jag och Kalle ska börja framkalla fler bilder! Det är så kul att ha sen!

    Fifi: Det tycker jag också, ska försöka hitta några fina bilder på mormor också, hon hade så cool frisyr på 60-talet!

    Va kul, kommer du fortsätta med den?

    SvaraRadera