tisdag 21 september 2010

IKEA

I helgen var jag och Kalle en snabbis till IKEA. Jag älskar IKEA. Det finns så otroligt mycket fint där! De möbler som inte är vintage hemma hos oss är IKEA.

Jag behövde fler krukor, jag köpte en murgröna som var så himla fin!

Den som står på öppna spisen är den nya murgrönan. Så fin! De vita krukorna är IKEA. Den ena är lite större. De fanns i massa olika storlekar. Kardemumma tror jag dom hette.

Jag köpte även en ny liten matta till det lilla kapprummet i hallen. Blått och rött är så fina tillsammans tycker jag.

Jag köpte en pläd. Den är väldigt blå. Perfekt nu när hösten närmar sig. Andra grejer vi köpte var glödlampor, två vägghyllor som ska sättas upp i arbetsrummet samt skärbrädor.

Sedan måste jag också visa vad jag fått. Ett rabarberblad i betong. Så himla fint! Tack så mycket Barbro!

Nu står det ute på balkongbordet tillsammans med mina ljuslyktor.

a Bientôt!


7 kommentarer:

  1. Tack Amanda för dina fina ord.

    Åh ett sånt "rabarberfat" ha jag önskar mig jättelänge. Jag vet att de ska vara ganska enkla att göra själv men jag har helt enkelt inte tagit mig tid.

    SvaraRadera
  2. Catrin: Varsågod!

    Jag har också hört att de är lätta att göra själv, men jag har inte provat! Hon som gav mig det gör dom själv, så jag ska be henne visa!

    SvaraRadera
  3. Härligt att få fynda loss på Ikea, fina grejor!

    SvaraRadera
  4. åh vilket fint fat. håller med ovanstående kommentarer, och borde prova själv jag med! :)

    SvaraRadera
  5. Miss Lindy Lee: Åh tack så mycket! Ja verkligen, det är så kul att pyssla!

    SvaraRadera
  6. Bladet var så fint! Man borde kanske försöka pyssla ihop något liknande…

    SvaraRadera
  7. Come Again: Tack så mycket! Verkar som många gillar det! Absolut, man kan göra så himla mycket fint med cement!

    SvaraRadera