söndag 26 september 2010

Helgen som inte ville bli som den var tänkt

Helgen fortsätter med överraskningar. Lördagen hade jag och Kalle tänkt gå på bio och äta på restaurang. Men han var tvungen att jobba. Det hade varit ok om det varit som jag jobbade (10-14) men han fick tiden 13-21. Hmm. Jag hade tänkt vara hemma och se på TV eller kanske hinna plugga lite. När jag var på jobbet ringde mamma och undrade om jag inte ville med henne och pappa på restaurang och teater. Det är klart jag ville! Vi visste inte om det fanns några platser på teatern, men eftersom det fanns på restaurangen följde jag med dit och så fick vi se helt enkelt.

Jag klädde mig i min vattenfärgs-klänning från 50-talet jag aldrig använt samt min sammetskappa från 60-talet jag heller inte använt.

Vi gick på Prinsen. Det är mammas och pappas favoritrestaurang, och jag kan förstå varför. Så himla fin inredning.

Mamma hade en ny sammetsklänning. Här ser ni pyttelite av inredningen.

Jag åt en sallad med scampi och räkor. Något av det godaste jag ätit! Mamma åt wallenbergare och pappa silltallrik. Men det blev inga bilder på dom.

Menyn.

Vi hade tur, det var egentligen utsålt, men en biljett hade någon ringt och gett ett återbud på. Så jag fick följa med och se den Girige av Moliére. Jag fick sitta längst bak och mamma och pappa längst fram men det gjorde ju inget. När man är student (under 26) eller om man köper sistaminutenbiljetter är det ju billigare än bio! 100 kronor för att gå på Dramaten och se teater tycker jag är himla bra! Föreställningen var helt otrolig! Så himla bra! Tack så mycket mamma och pappa för den fina kvällen!

Hoppas ni också hade en fin lördag!

A Bientôt!


4 kommentarer:

  1. Vilken trevlig dag du fick med dina föräldrar.

    SvaraRadera
  2. Randiga Tråden: Ja verkligen! En av de bästa helgerna på länge!

    SvaraRadera
  3. Vad tråkigt att det inte blev som du tänkt med pojkvännen men himla kul att få lite kvalitetstid med föräldrarna! Roligt med teater!

    SvaraRadera
  4. Angeliqa: Ja verkligen! Teater är så himla kul!

    SvaraRadera