tisdag 8 juni 2010

Kalle vi ska flytta!

Jag ska berätta om lägenheten som är den finaste jag sett i hela mitt liv. Även om min första lägenhet har en speciell plats i mitt lägenhetshjärta. Det är en trea som ligger i bottenplan i ett punkthus, 75 kvadrat, balkong, öppen spis, parkettgolv. Men det bästa av allt är att den är byggd på 50-talet. Det är som om någon gjort den här lägenheten till mig och Kalle. För den passar så bra. Som ett par favoritskor eller en ny klänning. Den kommer att målas i fina färger och vi kommer att köpa fina möbler till den. Sätta upp tyllgardiner och hänga upp vackra tavlor. Vi ska ha en liten julgran i vinter och en trevlig balkong på sommaren. Jag är lycklig att jag skulle kunna hoppa runt i flera timmar men det har jag redan gjort så jag orkar inte mer! Om några veckor går flyttlasset och sen bor vi officiellt i Stockholm. Som jag har längtat!

4 kommentarer:

  1. grattis! vart kommer ni att bo någonstans? jag hoppas också på att kunna flytta till sthlm till hösten. kram!

    SvaraRadera
  2. Åh tack så mycket! Vi kommer flytta till Solna! Hoppas vi kan bli loppiskompisar!

    SvaraRadera
  3. underbart!
    parkettgolv och öppen spis, det saknar jag i vår punkthuslägenhet från 50-talet.
    gratulerar, jag känner igen den lyckliga känslan i magen över ett nytt hem.
    alla planer man får, sitta och fantisera hur saker ska stå, sånt gillar jag.

    och ang. old touch.
    jag jobbar alldeles i närheten, det är livsfarligt.
    min allra första gång på old touch stannade jag i timmar.
    min kille gick och köpte fika och korsord åt sig själv.
    satt utanför på en liten bänk och väntade snällt.

    men välkommen iaf hit, sen när det beger sig.
    och jessica, vi hoppas på snar flytt för din del också.

    SvaraRadera
  4. Åh tack så mycket!

    Det är verkligen jättekul, allt man ska få köpa och fixa med! Den här bloggen kommer bli en flyttblogg!

    Old Touch är verkligen den bästa butiken, de har så låga priser men så vansinnigt fina saker!

    SvaraRadera