fredag 26 mars 2010

Musik 3

Musik är ett av mina stora intressen. Jag har ganska spretig musiksmak. När jag träffade Kalle hade jag ungefär 70 låtar på mitt iTunes. Nu har jag runt 2000. Det är alla mellan Detektivbyrån, Kiss, ABBA, Beethoven, The Cardigans, Anna Ternheim, Alice Cooper och Dolly Parton.

Jag köper all min musik, via iTunes eller på CD-skiva. Jag har haft många diskussioner med folk om varför det är rätt och fel med att ladda ner olagligt. Eftersom musik är ett intresse för mig så tycker jag att det ska stödjas. Om inte jag betalar för musiken kommer inte nya artister att kunna spela in skivor, eftersom sådant kostar pengar. Det finns ju inte obegränsat med pengar någonstans. Jag dömer igen för att de laddar ner olagligt, för alla gör ju vad de vill med sina pengar. Men jag kan säga att jag är stolt över att kunna bidra, och att jag ens måste se det som att bidra är lite sorgligt. Alla som arbetar ska få betalt.

Det arbete jag utför vill jag ha betalt för, och det vill nog alla få.

Och om man absolut inte vill betala för sin musik kan man ju alltid skaffa spotify istället.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar