lördag 14 september 2013

En utstyrsel

Häromdagen var vi hemma hos mina föräldrar på middag.

Jag hade på mig min favorit-dirndl tillsammans med den nya blusen från Beyond Retro. Den är troligen 60-tal, och den passar till både byxor, dirndl och kjol. Strumpbyxorna kommer från & Other Stories, älskar kvaliteten, de är prickiga med små blå prickar.

Älskar ärmarna på blusen, dekorerade som få! Mira lipar, fast det gör hon mest hela tiden åt allt och alla. Här skymtar även mitt nya nagellack från Essie.

Denna är min första dirndl, som jag köpte på Myrorna en gång. De hade en massa olika där, jag köpte en annan blå som jag sedan sålde. Jag har inte tidigare sett en sådan här dirndl någonstans, att den är helt enfärgad med dekor och en annorlunda urringning. Älskar även tyget som faller fint. Nu har jag fyra dirndlar med denna inräknad, kanske blir det fler? Skulle helst vilja hitta en grön.



a Bientôt!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar