lördag 6 juli 2013

Det spektakulära fyndet

Efter 5 år som loppisfyndare har jag blivit mer och mer kräsen. Och det är bra, så att man inte släpar hem vad som helst från loppisar. Vi har redan en del grejer här hemma. Därför har Kalle en ny sökmetod, att fynden ska vara spektakulära. Jag älskar det ordet. De måste vara något extra. Det får en verkligen att fundera en extra gång. När jag såg denna på en loppis här i Stockholm kunde jag inte lämna den bakom mig. 

Den är gammal plåtleksak, med två tåg som åker i varsin cirkel. Man kan sedan dra upp den så far de fram. Med en spak kan man sedan bromsa in innan stationerna, och sedan gasa iväg igen.

Här ser vi en station till det röda tåget. Det andra tåget är blått.

Grönska och söta små hus.

Tycker det är så fint med detaljerna på sidorna i klara färger. Jag är inte så bra på leksaker, men denna tror jag ändå är i ganska bra skick. Kan tänka mig att det är 40-tal.

När jag kom hem med den höll Kalle med om att den var spektakulär. Nu får vi se vad nästa spektakulära fynd blir.



a Bientôt!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar