onsdag 10 april 2013

Ordningen


Jag vill ha ordning omkring mig, det är så jag är. När man flyttar ihop med någon lär man känna denna person väldigt grundligt. Hur jag och Kalle såg på ordning var något som ganska fort märktes. Jag vill ha ordning omkring mig, men han vill ha ordning i skåp och lådor. Jag har aldrig förstått denna konstiga syn på ordning, jag tänkte att om skräpet inte syns så är ju det bra. Jag kan öppna en byrålåda och slänga ner allt möjligt som råkar ligga. Kvitton, vantar, strumpor. Allt. Men idag märkte jag verkligen av önskan att ha ordning i skåp och lådor. Jag håller på att skriva mitt ex-jobb just nu, något som gör mig nervös och ganska stressad. Vad är det jag håller på med typ? Så när jag vaknade imorse började jag inte med att plugga och läsa och skriva, utan istället städa i skåp och lådor. Och när jag var klar var det dags för lunch så jag åt lunch och sen skypade jag en stund med en klasskompis, vi diskuterade våra ex-jobb och hur man kan gå vidare. Nu sitter jag och läser och skriver i lugn och ro, för jag vet att jag har fint i skåp och lådor. Har jag blivit vuxen nu?


a Bientôt!




1 kommentar:

  1. Jag skulle verkligen rensa och organisera i alla lådor och skåp hemma. Kanske ska ägna min lediga förmiddag åt det imorgon :)

    SvaraRadera