onsdag 24 april 2013

Några fynd och en gåva

Jag och Kalle har ju farit runt en del på olika loppisar, först Lata Pigan i Vela, sen Myrorna i Sundbyberg också till sist bakluckeloppisen i Sollentuna. Här är allt vi släpat hem! 

Teakäggkoppar från Lata Pigan. Tyckte dessa var så fina! Ugnsform i blått med grafisk dekor, också från Lata Pigan i Vela. Remmaren är från bakluckeloppisen, såsom sockerkaksformen och den stora mjölkglas-skålen på fot. Sockerströaren är från Myrorna.

Så kul att fynda saker som matchar varandra! Sedan fyndade vi även en polariodkamera, den ska bli spännande att använda!

Jag fyndade en vit kruka och en blå vas på bakluckeloppisen för några tior styck.

En lampa utan kontakt på Myrorna. Älskar blyinfattat glas!

Sedan fyndade jag också en väggtallrik, det var längesedan jag hittade en sån som jag gillade, de har blivit populära! Denna är norsk, från Trondheim. Älskar denna stil, lite naivistiskt 50-tal. 

Också till sist, en serie kokböcker från 1900-talets början som jag fått av mormor, prinsessornas kokbok. Ska bli spännande att se om man kan laga något ur dessa fina böcker! Tack snälla mormor!


a Bientôt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar