tisdag 12 mars 2013

Söndagsbrunch

I helgen var en av mina gymnasiekompisar hemma från Malmö där hon annars bor. Då passade vi på att ha brunch!

Jag dukade med blått, brunt och gult. Här med assietter vi fick av systern i bröllopspresent och en gammal 60-talskopp från loppis.

En till mon amie-assiett med en gul liten kopp som passar bäst till kaffe. Glasen är Iittala och även de en bröllopspresent.

Här är en talltik jag hittade i skåpen tillsammans med en muminkopp som jag haft sen jag var liten. Besticken är Focus från Gense, också en bröllopspresent från min mormor.

En annan tallrik jag hittade i skåpen tillsammans med en mon amie-kopp som också var en del av mon amie-delarna vi fick. Vi hade lite knytis, så en av kompisarna hade med sig bröd, en annan pålägg, en tredje frukt och så stod jag och Kalle för dryck och våfflor med sylt.

Efter att ha hjälpt till på ett event i helgen fick jag också en hel hink med fina tulpaner i bästa färgen. Fint att samla i kluster!



a Bientôt!





3 kommentarer: