måndag 4 mars 2013

Lavendel

När man älskar gamla kläder är den störta fienden mal. Det sägs att lavendel håller den borta, så häromdagen sydde jag små påsar att ha i garderoben! 

Finaste är om man hittar ett fint gammalt tyg att sy de små påsarna i! Detta har varit en liten påse med knappar som varit full med fläckar.

Jag sydde helt enkelt ihop 3 kanter på två tygkvadrater, med avigsidan utåt, vände den rätt, fyllde med lavendel och sydde ihop igen.

Lavendel finns att köpa på nätet, men jag köpte i butiken där jag jobbar. Om man har i trädgården är det bara att skörda och torka! Men jag orkade inte vänta så länge, så jag sydde mina redan nu!



a Bientôt!





2 kommentarer:

  1. MEN ÅÅH VAD FINA! jag ger dig brownies om jag får en :)

    SvaraRadera
  2. Beate J Berntsen: Det är klart, en brownie är bra betalning :)

    SvaraRadera