tisdag 25 december 2012

God Fortsättning

God Jul och God Fortsättning till alla fina bloggläsare! Här är jag på julafton som firades hemma hos mig och Kalle med min familj. Jag har en vinröd sammetsklänning som jag köpt på en loppis i Eskilstuna för några tior. Håret är långt och sminkningen mindre än vanligt.

Jag har förköpt mig på hyacinter, som står i alla rum i hela huset. Är det jul så är det. I bakgrunden ser ni ljusstakarna från Georg Jensen som jag och Kalle fick i bröllopspresent från mitt jobb.

 Vi tände ljus i hela lägenheten och åt godis, spelade spel och såg på Kalle Anka. Trevligt som alltid!

 Gökuret inköptes i München och är min favorit just nu.

 Julgranen i ofokus.

 Julgranen i fokus. Det var en väldigt trevlig julafton, och vi alla fick många fina presenter! Får visa sen, och kanske låna några bilder av Beate, hon fotade hela kvällen.

 Idag har vi mest sett på TV och pratat om julklapparna. Av Kalle fick jag två trevliga julklappar, en bok med bilder av Jan Stenmark (finns det någon bättre bilderbok?) samt ett presentkort på centralbadet. Det ska bli trevligt!

 Ljusen på balkongen ska få hänga kvar så länge som möjligt.

Och ljungen får stå kvar så länge den trivs bland lyktor och ljus. Det var allt från Solna! Imorn ska jag hälsa på släktingar och sen ska vi åka till Småland!


a Bientôt!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar