fredag 14 december 2012

En Liten Katt

Jag älskar att gå på loppis, som ni vet. Oftast kan jag försvara mina köp med att jag kommer att använda den varje dag (i fall det är en klänning) eller jag har alltid letat efter en sådan här (allt annat) Men vissa saker kan man liksom inte säga annat än att den behövde ett hem, punkt slut. 

 Ett sådant köp är den här katten. Den är inte så stor, kanske 5 cm lång, med ett stort huvud och stora gröna ögon med långa fina morrhår under. Kolla den lilla svansen också, det är klart att man inte kan lämna den kvar! Jag ler varje gång jag ser den och jag kan nästa börja skratta bara jag tänker på den, för egentligen, vem tillverkar en sån här? Och vem köper den i sin tur?

Som en kompis i klassen sa till mig idag på lunchen: "bli inte en sån där som samlar och har tusen prydnadskatter hemma." Nejdå, i så fall är det 999 katter kvar!



a Bientôt!






1 kommentar: