söndag 30 december 2012

Årets Sammanfattning


Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Jag och Kalle gifte oss, det är något jag inte gjort förut. 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
En vän till min syster fick barn samt bloggkompisar, exempelvis Anna och Angeliqa
Dog någon som stod dig nära?
Nej, men jag har varit på en begravning i år. 
Vilka länder besökte du?
Tyskland, Norge och Frankrike. Bra resår! 
Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Pyssel, jag har haft lust, men inte tid. 
Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
13 oktober när vi sa ja. 
Vad var din största framgång 2012?
Att jag är i startgroparna att starta eget. Att avstå från läsk i 6 månader och att gifta sig var såklart också framgångar jag kommet ihåg för detta år. 
Största misstaget?
Jag kan inte komma på något misstag nu, men det skulle kanske vara att inte träna tillräckligt mycket. 
Bästa köpet?
Min ring, är väldigt nöjd med den. 

Vad spenderade du mest pengar på?
Det måste nog vara lägenheten. 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att få vara i Småland en hel vecka under sommaren, att bröllopet blev så himla bra och att jag har familj och vänner som jag värdesätter högt. 
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2011?
Diverse av mina gamla favoriter, men det låten jag tänker mest på är nog Utan dina Andetag med Kent som min kompis Elin sjöng på vårt bröllop. Den sammanfattar allt fint. 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag var nog gladare. Jag har börjat se mer och mer framåt istället för bakåt och det är jag glad för. 
Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat och träffat vänner. 
Vad önskar du att du gjort mindre?
Sett på TV. Kanske ska den ut 2013? 
Blev du kär i år?
Oui.
Favoritprogram på TV?
Jag skulle säga Lilyhammer, Lycke och Solsidan, även om jag inte såg alla avsnitt. 
Bästa boken du läste i år?
Jag har hunnit läsa så mycket att jag knappt kommer ihåg vad jag läst. Kanske skulle börja skriva dagbok om vad jag läser? En favorit är alltid Bodil Malmsten. Annars gillade jag Sirila Gentlemen sökes av Karin Brunk-Holmqvist. 
Största musikaliska upptäckten?
Att jag saknar att sjunga i kör. 
Något du önskade dig och fick?
Att få resa. 
Något du önskade dig och inte fick?
Mer tid att göra utflykter och annat kul. Men det kanske kommer mer i 2013. 
Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Vi gick på Hard Rock Café efter att ha haft ett födelsedagsfika hemma hos oss. 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att få resa ännu längre. 
Vad fick dig att må bra?
Familjen, resor, träning och loppisar. Och Kalle såklart. 
Vilken kändis var du mest sugen på?
Kändisar är nog ingenting som jag brukar vara så sugen på.  
Vem saknade du?
Morfar. 
De bästa nya människorna du träffade?
Tjejerna jag träffade på idélab i skolan och tjejerna jag var på praktik hos, de var roliga! 
Mest stolt över?
Att jag sätter upp mål som jag sedan klarar. Det gör mig stolt. Och att jag börjar veta att jag kan lite på min magkänsla. 
Högsta önskan just nu?
Tid. Alltid denna tid. 



a Bientôt! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar