måndag 4 juni 2012

Ett extra rum

Efter ett litet uppehåll är jag nu tillbaka igen med mer energi än innan. Som jag har saknat att blogga. 

 Vårt älskade extrarum är ju tillbaka! Balkongen är alltid saknad och nästan lite bortglömd efter en lång vinter.

 Men nu är den tillbaks igen, så här har vi ställt ut massa blommor och annat fint som kan passa på en balkong.
En prippsback som jag hitta här i området i en liten container, så himla fin! Litet växthus som fått flytta ut i värmen från IKEA, gammalt balkongbord som mina föräldrar köpte till sin gemensamma lägenhet på IKEA innan jag ens var påtänkt. Håller sig mycket bra i år också. Ljuslyktan också IKEA.

 Murgrönan växer sig stark och klättrar fint.

 Gillar att den tar sig ut.

 Tagetes vi fått av Kalles föräldrar i en stor kruka jag hittade i soprummet.

 I växthuset odlar jag krasse och luktärt, min förhoppning är att de ska klättra!

 Sedan har vi lite kryddor, timjan, persilja och basilika är mina favoriter.

 Mer tagetes i min zinkbalja som jag också hittade i soprummet.

 Mattan är en gammal IKEA som låg i köket ett tag, duken har jag sytt av ett rutigt tyg och lagt till en bollfrans, lätt att göra och fint resultat! Stolarna och bordet är också IKEA.

 Krasse och tagetes. Längtar till i sommar när man kan sitta ute hela kvällarna och tända ljus och äta ostbågar.

 Så ser balkongen ut för tillfället.


Så för att summera, om man ska inreda sin balkong är det bäst att leta i soprum och på IKEA!


a Bientôt!






1 kommentar:

  1. Så fint! Hade jag haft lite mer tid om dagarna hade jag ordnat vår uteplats fin till sommaren. Men den får nog se ut som den gör i år.

    SvaraRadera