tisdag 19 juni 2012

Blomkål

Den här våren har bestått av att äta lite när det fanns tid. Jag har haft en så otroligt stressad vår, så nu när jag får laga mat utan att fundera på vad klockan är och göra det som jag tycker är godast kan det se ut såhär en vanlig måndag. 

 Jag lagade grönsaksbiffar (färdiga i låda, bara att värma i ugnen) med sötpotatis i ugn. Längst bort på tallriken ett litet smördegsknyte. Till det blomkål, paprika och fläderdricka.

Sedan gjorde jag även en efterrätt, efter som Kalle har gått och blivit förkyld. Det blev en rulltårta med grädde och bär och florsocker.

Så kan en matmåndag se ut!


a Bientôt!






1 kommentar:

  1. Bra matmåndag där!
    JA, jag vill jättegärna ses och gå i vintageaffärer :) Jag åker upp till Norrland nu för att fira midsommar och sedan ska jag jobba i Umeå. Men efter det!!! Då tycker jag verkligen vi ska göra en tur! kram

    SvaraRadera