söndag 6 maj 2012

Kunskapens Äpple

Umeå är en fantastisk stad att fynda i, det gör vi varje gång och även denna helg. 

 Två vita krukor. Jag är ju väldigt förtjust i just glaserade tyska krukor och om de är vita får de nästan alltid följa med hem om de inte är i för dåligt skick. Skulle även vilja ha fler gröna, har en del bruna.

 Men det bästa fyndet var nog ändå dessa.

 En hel uppsättning uppslagsverk av min favoritdesigner Stig Lindberg. 15 band i ganska bra skick, vissa har lite fläckar här och där.

 Äpplet är kunskapens äpple, och det tillverkades mellan 1964-1967 och är fulla med information. Älskar färgerna guld, svart och vitt, det är väldigt art deco.

Nu står de högst upp i vår hylla och blickar ner. Det är den bästa presenten till mig och Kalle jag köpt på väldigt länge, så länge som jag letat efter dessa och hoppats på att hitta. De finns även i en annan färgsättning, men denna är favoriten. Fast det bästa är nog ändå priset, jag betalade 10 kronor styck.


a Bientôt!









1 kommentar:

  1. Åh! Kanske ska man ta en loppisrepa till i Umeå. Verkligen jätte fina fynd!

    SvaraRadera