lördag 28 april 2012

En Frågeställning


Även Angeliqa utmanade mig i 11 frågor, men denna gång var det andra frågor, så jag svarar ännu en gång! 

1. Hur skulle du spendera en perfekt dag?
Med Kalle och familjen i solen en sommardag i Småland. 

2. Om du bara fick äta en sorts fikabröd resten av livet, vilket skulle det bli?
Budapestbakelse! Fast då skulle jag ju sakna marsipan, så den måste vara toppad med antingen en marsipan-kyckling/gris/ros. Sen är jag nöjd för resten av mitt liv! 


3. Du får stjäla en hel outfit från en annan bloggare, vilken outfit tar du och vem tar du den ifrån?
Denna fina från finaste Angeliqa! Älskar den klänningen! Fast jag vill ju inte sno saker så jag lånar den! 


4. Du får resa tillbaka i tiden till vilket årtal du vill och spendera en dag där. Vilket år reser du till? (Gärna en plats där du spenderar dagen också)
1964, när min mormor och morfar träffats och mamma var några år gammal. Skulle vara kul att se hur de levde och vad de gjorde om dagarna. Sedan skulle jag vilja se hur Umeå såg ut då och vad man kunde köpa i affärerna. 

5. En superb trerättersmiddag står på bordet. Alla rätter är dina favoriter. Vad serveras?
Förrätt: Nässelsoppa (Fluffig sådan)
Huvudrätt: Surstek med potatismos och sås och broccolli. 
Efterätt: Budapestbakelse med en ros på toppen. 

6. Brev skrivna för hand, på dator eller på skrivmaskin?
Till mig själv: dator, till alla andra: för hand. Om de kan läsa min "skrivstil" vill säga... 

7. Kjol, klänning eller byxor?
Klänning! Helst med fluffig kjol. 

8. Du känner dig plötsligt som en friluftsmänniska och vill bege dig ut i vildmarken några dagar för att ta dig fram längs en vacker led. Går du, cyklar du eller rider du?
Jag cyklar. Helst i Norrland. 

9. Du får umgås med vem du vill i hela världen för en dag. Vem umgås du med och vad gör ni?
Hmm... då vill jag umgås med morfar som är i himlen sedan 11 år tillbaka och då vill jag promenera i Umeå, gå på konditori och prata minnen och nutid och framtid. 

10. Blommigt eller prickigt?
Blommigt! 

11. Vad är det roligaste/bästa du varit med om i år hittills?
Åh så svårt, det har hänt så oerhört mycket kul, jag har varit i Paris med Beate, bokat bröllop, gått på syjunta, varit i Småland, så jag säger nog att hela året har varit det bästa hittills! Jag känner mig väldigt lyckligt lottad. 


Eftersom jag blivit utmanad två gånger, så tänkte jag att denna gång utmanar jag den som känner sig utmanad med samma frågor som jag fått! 






a Bientôt 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar