lördag 15 oktober 2011

En Lista


Matvanor:
Bästa maträtt? Jag är himla förtjust i många olika rätter, men jag gillar kyckling och lax himla mycket, och potatis i alla dess former. Sushi är också en favorit.
Bästa efterrätt? Creme brulee, choklad, marsipan
Bästa dryck? Trocadero och Coca Cola 
Hatdryck och maträtt? Sprite och lappskojs. 
Bästa alkoholdryck? Dricker inte alkohol. 
Använder du smör på smörgåsen? Ja, om jag väl äter bröd. 
Smågodis eller färdiga påsar? Smågodis, och i så fall en blandning av surt och choklad. 
Bästa soppan? Fisksoppa med lax och musslor. 
Favoritglass? Flädersorbet, polkaglass och hallonglass.



Shoppingvanor:
Hur mycket shoppar du för varje månad? Inte så mycket eftersom jag är student, men kanske 500 kronor på kläder och kanske lite till på loppis. Sedan är det ju annat som mat och hyra och åka tåg. 
Har du mer skor än kläder? Nej, jag har inte så jättemycket skor. Men de jag har är jag himla glad i. 
Favoritplagg? Denna. Nästan så det är svårt att bära andra plagg. 
Favoritfärg på kläder? Alla färger som jag tycker att jag passar i. Just nu är jag glad i blått. 
Favoritfrisyr? Är himla förtjust i lugg, funderar på att skaffa det. Annars gillar jag page. 
Bästa mönster? Blommigt, randigt, rutigt, prickigt. 
Bästa accessoar? Diadem, scarves, basker, min ring och min klocka. Och andra smycken såklart. 
Underkläder? Med spets såklart. 
Hatplagg? Väst. Men var sak har sin tid.



Arbete, utbildning:
Jobbar eller pluggar du? Både och. Pluggar Rumslig Gestaltning i Eskilstuna och jobbar extra på en liten inredningsbutik i Sollentuna. 
Vad vill du bli? Jag vill jobba med rum eller utställningar. Mer vet jag inte just nu. 
Trivs du med ditt jobb/din utbildning? Ja! 
Är lönen viktigast? Nej, men jag vill helst kunna jobba med något som jag kan leva på. 



Lite allt möjligt:
Har du barn? Nej, inte än. 
Älskar du någon? Ja, min familj, mina vänner och min fästman såklart! 
Betyder familjen mycket för dig? Ja, jättemycket. De kommer alltid först. 
Vart åker du helst på semester? Någon fin stad. Nu funderar jag på Prag. 
Bästa klimatet? Sveriges! Älskar årstiderna. 
Hemmafest eller krogen? Hemmafester i så fall. 

Lista lånad av Mon Cheri som i sin tur lånade av Sandra. 

a Bientôt! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar