tisdag 16 augusti 2011

En Söndagsutflykt

 Söndagen bestämdes att vi skulle på utflykt. Syster, pappa, jag och Kalle.

 Vi åkte till Gustavsberg, som förra året.

 Det var inte riktigt samma utbud, men lite kolor köpte vi.

 Dessa mini-vaser var jag sugen på, men det får bli en annan gång. Inga träskor köpte jag heller.

 Efter det var det Täbygalopp som gällde. Förra året fyndade jag rejält här, men i år var det klenare. Hittade ingenting jag kände att jag ville köpa. Kan också ha att göra med att vi redan har en del, men det var mycket konstiga grejer som såldes... Annars är det ju ofta kul att bara kika och bli inspirerad, men tyvärr inte denna gång.

 Vi blev fikasugna och drog till Vaxholm. Pappa älskar Vaxholm. Här är ett fint hus vi kände att vi måste fota.

 Vi fikade på Kafé Silltruten. Himla trevligt! Här fotar pappa där vi sitter.

 Allra finaste syster!

 Allra finaste Fästman!

 Och jag! Och pappa kom inte med på en enda bild.

Efter det åkte vi hem igen till Hässelby där pappa lagade lasagne till middag och vi såg på en massa konstiga filmer. Fin söndag!

a Bientôt!


1 kommentar:

  1. Silltruten är ett mysigt kafé. Om jag inte minns fel så har Femtiotalsjakten gjort ett inlägg om det kaféet.

    SvaraRadera