måndag 25 juli 2011

Sommarfynd

Jag har fyndat lite på loppis nu i sommarvärmen. Tyvärr kan jag inte ta mig så långt eftersom jag jobbar, någon sommar skulle jag vilja åka på en roadtrip och besöka massa loppisar. 

 Hittade en fin affisch som jag köpte direkt. Den hänger nu i arbetsrummet ovanför Kalles dator. Färgerna passar verkligen in här! Den är från 1944 och jag är himla nöjd! Från Stadsmissionen i Sundbyberg där vi en gång fyndade denna.

 Detta är kanske inte så mycket ett loppisfynd, hittade den vid återvinningsstationen här där vi bor. Det är en jordglob som vid fyndet endast hade hälften av sina kartdelar kvar. Vi tog loss dessa och putsade upp den. Vi skulle ha tagit före- och efterbilder, men vi trodde inte att den skulle gå att rädda. Kul att det gick!

 Lampan som vi satte i hade vi tänkt skulle vara färgad i blått eller grönt, men en guldig funkar lika bra!

 Min favoritplats i hemmet nu är köksfönstret, där finns min nya persilja, (inte fyndad på loppis, måste bara visa) Luftballongen är också en favorit.

 Jag hittade en fin liten ram till när vi var i Paris och tog bilder i automat.

 Turkiska tofflor som jag kan ha när jag glider runt hemma. Lika fina på som prydnad.

Köpte även en liten duk, som jag ska visa sen när jag strukit den fint! 

a Bientôt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar