torsdag 7 juli 2011

Paris dag 7

Så kom dagen då vi skulle till Paris. Vi skulle åka tåg via Köln och Belgien. Detta var spännande, så många fina städer det finns!

Vi åkte Thalys-tåg, SJ borde också ha såna tycker jag!

Det var lite kul med den här bilden, jag satt och kollade ut genom fönstret och sa -Kalle ta en bild! Så fort han får upp kameran och ska fota kommer ett tåg. Jag skrattar för tåget var så himla långt. Han tar ner kameran och väntar lite, tar upp den igen när tåget tagit slut för att istället mötas av ett buskage som inte heller vill ta slut. Nu skrattar jag jättemycket och tar själv kameran och tar den här bilden. Kalle blir irriterad och tar kameran för att ta en bild, ännu ett buskage. Så kan det gå ibland.

Så här ser Thalys-tågen ut inuti. Röda, orangea och cerisa säten. Flott!

Så var vi äntligen framme i Paris! Vi skulle bo i Montartre på ett litet hotell nära Amelies café Deux Moulins. (Ja, det är precis så fint som i filmen, tyvärr byggde de om just när vi där, så de hade inte öppet... Synd) Hotellet var kanske inte så spännande i sig, men vi hade fransk balkong och kunde se över till grannar som också hade franska balkonger.

Åh.

Vi bestämde oss för att ta oss till Sacre Coeur. Så himla vackert.

Utsikten var helt fantastisk.

De höll på att bygga någon sorts ramp. Undrar vad de skulle med den till.

Vi gick även in i kyrkan, men fick inte med oss några bilder.

Och mer hann vi inte göra vår första dag i Paris. Men dag 8 skulle vi hitta på massa kul.

a Bientôt!


1 kommentar:

  1. Sacre Coeur vill jag se någon gång. Blev inte av de två gånger jag varit i Paris.

    SvaraRadera