onsdag 8 juni 2011

Studenten 2008

Nu är det studenttider och jag tänkte att vi kunde kika på min student. Jag och Kalle gick ju i samma klass på gymnasiet och tog därför studenten samtidigt. Vi gick teknisk klass, arkitektur och samhällsbyggnad och det var tre väldigt roliga år.

Dagen började med en champagnefrukost hos en klasskamrat i Åkershov. Det var fint. Sen tog vi med oss björkris till flaket på tunnelbanan. Alla stirrade och det kändes verkligen som vår dag.

Här var min skylt, jag var kanske ett år på bilden.

Efter utspringet var det blommor runt halsen och kramar med klassen. Min studentklänning var från 50-talet och hade en liten jacka till. Jag har fortfarande kvar den.

Här är Rebecka, Kalle och jag innan flaket. Alla hade bytt om och min syster hade fixat en krona i plast som jag kunde ha istället för min mössa.

Här är jag på flaket. Vad jag skulle med silvertejpen har jag ingen aning om. Jag tyckte det var fruktansvärt kul, en varm fin dag och åka runt och vara glad.

Här åker vårt flak. Vi delade med en till klass vilket var kul!

Dagen efter hade jag mottagning, eftersom Kalle hade sin på studentdagen. Jag hade samma klänning på mig.

Vi hade bjudit massa trevliga vänner och släktingar.

Här håller jag och pappa tal. Det var en himla fin student vi hade. Hoppas examen också blir rolig!

a Bientôt!


1 kommentar: