söndag 29 maj 2011

Mors Dag

Idag är det mors dag. Av mig fick min mamma ett berså-fat. Hon blev väldigt glad även om det var hon som köpte det och sa att det här kan du slå in och ge mig i morsdagspresent. Inte för att hon inte litar på vad jag skulle köpa utan för att hon vet att jag har lite pengar just nu. Och för att hon visste att vi behövde handla mat idag och tog med Kalle och köpte grapefrukt och yoghurt och nektariner. Nektarinerna var till mig för hon visste att jag ville ha det. Utan att jag hade sagt det och det är nog därför jag gillar min mamma så mycket, för att hon ser folk och vad de behöver, och är bra på att säga vad hon själv behöver.

Så utan att bry sig om att morsdag är uppfunnet av affärer för att sälja mer prylar; grattis på mors-dag mamma! Och hoppas att ni alla därute kramar era mammor extra mycket idag!

a Bientôt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar