lördag 23 april 2011

Skansen, King Kong och en Säl

Åh vad jag är glad i vår lägenhet. Det är så kul att flytta runt, fundera på nya lösningar och pyssla fram så att det bara blir bättre och bättre. Det är det som är så kul med inredning, den ändrar sig hela tiden efter behov. Så här ser det ut hemma hos oss just nu!

Jag har satt sticklingar. Det fick bli i kopp för våra krukor tog slut.

Efter att ha tagit in vitsippor fick undulaten med vitsippor flytta till köket.

Den är festlig. Jag har alltid undrat var den kommer ifrån (Den är köpt på loppis, men innan dess) Vem tillverkade den? Vem drog kopplingen undulat och vitsippa? Och vem bestämde sig för att sätta ihop den och sälja den? Festlig och söt är den i alla fall!

Vi har lite tête-a-tête som får stå i köket och nicka.

Och en ny engelsk pelargon som också får stå i köket.

Kartan har fått flytta till vardagsrummet/matrummet för att pryda sin plats där istället för sovrummet.

I sovrummet hänger nu istället tavlor över sängen. Skansen, King Kong och en säl med frukter.

Jag hängde upp en klänning över Kalles byrå. Han vart inte helt imponerad, men jag gillar blått med blått.

En till liten stickling.

Ännu en klänning. Jag älskar verkligen den här, den får alltid hänga framme. Den är från Beyond Retro och jag fick den av Kalle i födelsedagspresent.

Jag har även hängt fram lite grönt.

Och origami-fåglarna flyttar runt.

a Bientôt!


2 kommentarer:

  1. ååh det ser jättemysigt ut! längtar lite tills jag ska få bo hos er :D

    SvaraRadera
  2. tjusigt! jag måste också hänga upp lite klänningar i lägenheten tror jag bestämt!

    SvaraRadera