tisdag 8 mars 2011

Totoro

Beate kom hem med massa fina presenter från Tokyo, som denna Totoro i mjukt tyg. Han ska få bo på sängen med alla kuddar.

Sedan en brosch med Totoro igen, som ska få bo på min jacka i vår. Totoro är en figur från en film som heter min Granne Totoro, en av mina favoriter från Studio Ghibli.

Sen köpte hon godis! Någon sort choklad som visst var väldigt populär i Japan.

Så fin förpackning! Rosa rött och skottsrutigt är ju fantastiskt fint!

Sen hade hon själv köpt en massa mobilsmycken. Hon tänkte köpa till mig, men mobil har ju ingen sån hållare. Jag älskar den rosa till höger, med Totoro som sitter i en blomma och hans kompis som sitter i en mindre blomma. Om ni kollar nog kan ni se att Totoro har morrhår och hur fint målad han är!


Tack så mycket Beate!

a Bientôt!


3 kommentarer:

  1. Totoro är min dotters favoritfilm och jag är också storförtjust! Fina presenter :)

    SvaraRadera
  2. totoro är verkligen finast, dör söthetsdöden varje gång jag ser min granne totoro. och om du gillar godiset kan jag tipsa om att de har massor av spännade japanska godisarsorter i den asiatiska affären på olof palmes gata. inte alls lika fint som tokyopresenter, men väl värt ett besök!

    SvaraRadera
  3. Catrin: Ja den är så himla fin!

    Maria: Ja jag med! Låter kul, ska absolut försöka ta mig dit!

    SvaraRadera