måndag 21 februari 2011

Vinter

Vintern verkar vara här för att stanna en stund till. Så hur mycket jag än vill ha vår har jag bestämt mig för att göra klart vintern ordentligt, så att jag inte börjar sakna den mitt i sommarn eller nåt. Här är vad jag ska/vill göra!

♦ Åka skridskor i kungsträdgården.

♦ Tända alla ljus, släcka alla lampor och se på film.

♦ Åka skidor i Hammarbybacken.

♦ Gå promenad runt sjön för det är så fint i vintertid.

♦ Använda alla mina koftor och alla mina tjocka strumpbyxor.

♦ Laga vintriga middagar, grytor och annat gott.

♦ Ha snöbollskrig. Minst en gång.


a Bientôt!


5 kommentarer:

  1. åka skridskor i kungsträdgården är en sån sak jag ångrar att jag aldrig gjorde när jag bodde i stockholm. det ser så himla fint ut när alla gör det där!

    SvaraRadera
  2. Åka skridskor i kungsträdgården låter himla roligt! Likaså att promenera runt sjön, laga vintriga middagar och ha snöbollskrig!

    SvaraRadera
  3. Det låter som en bra plan tycker jag. Lika bra att njuta istället för att kämpa emot.

    SvaraRadera
  4. Åh, jag längtar också till våren men tänker lite som du, man får stå ut! Men jag har faktiskt köpt vårblommor och plockat fram lite färgglada dukar och prylar för att åtminstone få lite vår inne :)

    SvaraRadera