onsdag 5 januari 2011

Ut med julen in med ljus

Nu har jag städat ut julen. Jag tröttnar direkt efter julen på alla julsaker, så de försvinner snabbt upp på vinden. Men nu kan man ta fram de andra fina sakerna! I fönstret har mitt klara och vita glas samt allt silver fått ta plats.

Pärlor i en skål på fot är fint.

Längre in har de andra ljusstakarna och ljuslyktorna fått ta plats.

Adventsljusstaken har fått ta plats i köksfönstret. Jag har bara slängt om ljusen lite i den så att det inte längre ser ut som en adventsljusstake. Berså-skålen får också åka fram.

Men ljusslingan i roliga färger får fortfarande vara framme. Just nu hänger den i sovrummet i gardinen. Men imorn kanske den är i hallen. Eller köket. Vem vet?

a Bientôt!


2 kommentarer:

  1. Åh, vill också ha ut julen nu men sitter fast med min andra hemtenta på två veckor så jag känner inte att jag har råd att lägga tid på att fixa hemma.

    SvaraRadera